RegistrerenAanmelden

“Een vijftigplus-vrouw verleid je met eerlijkheid”

Vooral vrouwen met wat jaren op de teller willen echtheid en eerlijkheid. Ze zijn gesteld op hun ‘nieuwe’ vrijheid en hebben lak aan oppervlakkigheid en schijn.

Dit inzicht kan van pas komen als je haar wil binnendoen. Maar het zijn uiteraard marketeers die met een fileermes de persoonlijkheid van de vijftigplus-vrouw hebben ontleed en tot dit beeld komen.

“De bommer vrouw wil zich niet langer conformeren”, stelt het Nederlandse marketingadviesbureau Trendsight. “Het opgelegde imago maakt plaats voor het ‘echte zelf’. Jongere consumenten geven expressie aan hun sociale zelf door het kiezen van bepaalde merken. Boomer vrouwen daarentegen gaan de zucht naar perfectie stapsgewijs voorbij”.

Door meer dan vijftig jaar levenservaring weten ze dat ze niet iedereen kunnen plezieren en dat ze beter vaker aan zichzelf denken.

Hun ‘nieuwe vrijheid’ is niet alleen psychologisch. Vrouwen boven de vijftig staan ook letterlijk anders in het leven. Ze hebben veel meer tijd – kinderen de deur uit, deeltijds werk, al kleiner gaan wonen… – en beginnen hun eigen passies en hobby’s te herontdekken.

Madame

In marketingtermen geformuleerd heet dat dan, volgens de vakpublicatie Route50Plus.nl, “moeder wordt madame”.  Slogan die letterlijk werd gebruikt in een recente reclamecampagne van Celebrity Cruises.

Maar of je haar als kandidaat minnaar ook best zo aanspreekt, is nog maar de vraag.

Tags: , , , , .

Jouw mening Geef nu je mening

Er zijn nog geen reacties op ““Een vijftigplus-vrouw verleid je met eerlijkheid””.


Geef je mening

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.